Domů Historie Technika Zásahy Naše činnost Rozdělení směn Akce Kontakty Kniha návštěv
Dnes je sobota 20.01.2018, svátek slaví Ilona a od 18:30 slouží směna č.2

Výstavba integrovaného výjezdového centra

V únoru se začalo v areálu Letiště Leoše Janáčka budovat nové moderní zázemí pro hasiče a záchranáře. Výstavbou integrovaného výjezdového centra (IVC) dojde ke zkrácení zásahových časů jednotky Hasičské záchranné služby Letiště Ostrava i ke zlepšení požárně bezpečnostních podmínek provozu letiště.

Současné zázemí je kapacitně nevyhovující. Je umístěno mimo střed vzletové a přistávací dráhy. Nové IVC bude situováno zhruba v polovině délky vzletové a přistávací dráhy letiště. Hasiči budou mít po dostavbě k dispozici cvičné polygony, sklady pro hasicí techniku, místnosti dekontaminace i dílny pro opravu a testování dýchací techniky.

Současně s výstavbou IVC je výstavba nové řídící věže.

Nové provozní středisko a řídící věž zajistí poskytování bezpečných, moderních a nákladově efektivních letových provozních služeb na ostravském letišti a současně vytvoří komfortní zázemí pro personál ŘLP ČR, s.p. minimálně na příštích třicet let,“ uvedl při této příležitosti generální ředitel ŘLP ČR, s.p. Jan Klas.

Potřeba nové řídící věže je vyvolána rovněž rostoucím významem ostravského letiště v dopravní infrastruktuře Moravskosleszkého kraje, které jenom v roce 2012 zaznamenalo více než 21 000 startů a přistání. „Letiště je jednou ze vstupních bran do našeho regionu a velkou perspektivu mu dává jeho umístění v centru Evropy. Je také důležitým bodem při přepravě zboží - rozvoj tzv. leteckého karga podporuje nedávno vybudovaná podnikatelská a logistická zóna v těsné blízkosti letiště“, dodal hejtman Moravskoslezkého kraje Miroslav Novák.

„Před čtyřmi lety se stal Mošnov díky novému světelnému zabezpečovacímu systému druhým nejmodernějším letištěm v republice. Zbývá odstranit poslední citelný hendikep, tedy postavit špičkovou řídící věž. Věřím, že se tento nedostatek po všech peripetiích podaří překonat a během tří let srovná Ostrava krok s evropským standardem,“ zdůraznil v této souvislosti ministr dopravy Zdeněk Žák.

Z hlediska samotného umístění na letišti a technického provedení bude nové středisko a řídící věž splňovat všechny náročné a pro tento typ objektu nezbytné parametry. Pracoviště řídících letového provozu se bude nacházet v nejvyšším šestém podlaží řídící věže ve výšce 20 metrů. Výška a umístění řídící věže v rozsahu 360 stupňů bez překážek viditelnosti umožní optimální výhled na oba prahy vzletové a přistávací dráhy 22/04, včetně výhledu do prostorů konečného přiblížení z obou směrů. Speciální zasklení stanoviště řídící věže, akustická neprůzvučnost a eliminace sluneční radiace pak vytvoří řídícím letového provozu potřebný komfort pro bezchybný výkon jejich funkce. Zvýšené požadavky na optickou pohodu také zajistí nejnižší hodnoty vnitřní i vnější světelné reflexe na tomto provozním stanovišti. Na nejvyšší možné úrovni pak budou v celém objektu realizovány prvky požárního zabezpečení, vstupu a pohybu osob a řešení záložních zdrojů elektrické energie.

Zdroj: www.rlp.cz

Stavba IVC 14.05.2015 Stavba IVC 14.05.2015

Programming Core Trade s.r.o. | Product by CoreWEB © 2011 | Všechna práva vyhrazena | HTML | CSS | SEO | Mapa stránek